Game Ratings
There is no games category in the Android Market in Korea. Furthermore the Android Market only accounts for 10% of app sales in Korea. For your app to be sold in Korea it needs to receive a rating from the Korean Game Ratings Board. We will submit all necessary paperwork and pay the submission fees for your app to get approved and rated by this organization.

Korean App Markets
The SK T-store, KT and LG Appstores are all managed by the telecommunication companies. We will submit your app to these stores and start a marketing and promotion campaign immediately.

Android Conversion
Our developers are ready to start converting your iPhone app to Android free of charge. Please inquire for more information.

Localization
Most Koreans avoid apps in English because of the language barrier. To have a successful application it must be translated. We have professional translators staffed and ready to translate your app into Korean to increase your user base.

Social Media Marketing
We will aggressively market and promote your app through Korean community sites, Twitter, Me2day, Yozm, and video-related sites, etc. to increase awareness and boost sales.

Marketing
Because we are located in Korea, we have already established relationships with some of the largest and most popular app bloggers. We will be immediately contact them to ensure quality exposure for your app.

Marketing Material
Posters and screenshots are the first impressions users receive of an app. Our designers will professional design posters to immediately generate interest in your app.

PR
A targeted and well-written press release will be crafted for your app in Korean. It will be distributed to the major Newswires (Naver, Daum, Yahoo, Paran, etc) along with our media contacts to give your app the newsworthy attention it deserves.

 
 
 
 

게임물 등급 심의 위원회
한국시장에서는 모든 게임들이 게임물등급심의위원회로부터 심의를 받아야 합니다.

앱스아시아는 이 과정에 필요한 서류준비 및 등록절차를 대행해 드립니다.

한국 어플리케이션 마켓
SK T-스토어, KT STORE, LG STORE 는 모두 통신사가 관리합니다.
이러한 메이저 마켓에 모두 등록해 드림은 물론, 마케팅, PR, 캠페인까지 진행해 드립니다.

어플리케이션 컨버전
아이폰 어플리케이션은 안드로이드 어플리케이션으로, 안드로이드 어플리케이션은 아이폰 어플리케이션으로 컨버팅 작업도 앱스아시아가 진행해드립니다.

로컬라이제이션
한국의 가장 큰 특징중 하나는 언어에 있습니다. 유저들이 좋은 앱을 사용하는데 장애가 될 수 있습니다.
앱스아시아의 전문적인 번역 스태프가 귀사의 어플리케이션을 한국에 최적화된 어플리케이션으로 바꾸어 드립니다.

한국에서의 마케팅
어느 나라에나 그 지역만의 특화된 마케팅 방법이 있습니다.
IT 인프라가 튼튼하게 구축되어 있는 한국에서는 블로그, 카페, 주요 게임사이트 등 커뮤니티 마케팅이 필수적입니다.
앱스아시아는 주요 커뮤니티들과의 관계를 통해 효율적인 마케팅 활동을 제공해 드립니다.